shutterstock_342988046

2016 Grudzień 19

Porady

Poranne nawyki, które powinieneś zacząć stosować

To, jak wygląda Twój poranek, wpływa na cały dzień. Możesz codziennie budzić się z uśmiechem i energią – wystarczy, że wprowadzisz kilka prostych nawyków. Żaden z nich nie zajmie Ci więcej, niż kilka chwil, a regularnie stosowane poprawią nie tylko Twoje zdrowie, ale i samopoczucie. Wypróbuj choć kilka!

Przygotuj swój poranek wieczorem

Aby rano mieć energię, zadbaj o dobry sen. Przewietrz pokój i wyłącz komputer czy smartfon godzinę przed położeniem się – ich światło negatywnie wpływa na cykl organizmu oraz rytm pracy mózgu. Na problemy z zasypianiem możesz wypróbować uspokajający napar z melisy lub rumianku.

Wyłącz „drzemkę”

Jeśli masz w zwyczaju kilkakrotnie przestawiać budzik na tzw. „drzemkę”, każdego poranka tracisz nawet godzinę, i to wcale nie zyskując wartościowego snu! Nie ma sensu się oszukiwać – w końcu i tak będziesz musiał wstać, więc lepiej zrób to od razu.

Wpuść trochę słońca

Zaraz po wstaniu z łóżka rozsuń zasłony i podnieś rolety. Światło dzienne doda Ci energii na nowy dzień, a dodatkowo pomoże wyregulować zegar biologiczny. Od razu chce się więcej!

Nawodnij się!

Po nocy organizm jest odwodniony. Zaradzi temu szklanka ciepłej wody wypita na czczo. Jeśli dodasz do niej cytrynę lub ocet jabłkowy, dostarczysz sobie dużą dawkę składników odżywczych, oczyścisz organizm i pobudzisz metabolizm oraz zrównoważysz gospodarkę kwasowo-zasadową organizmu.

Gimnastyka Cię rozbudzi

Rozciąganie, lekki trucht, joga czy kilka dynamicznych wymachów lub skłonów pomoże Ci się wybudzić – wystarczy 10-15 minut. Jeśli nie lubisz ćwiczyć, możesz po prostu pójść do pracy piechotą lub wysiąść na wcześniejszym przystanku. Ruch przyspieszy metabolizm, uelastyczni mięśnie i poprawi krążenie. Warto!

Nie rozpraszaj się

Często pierwszą rzeczą, jaką robimy po przebudzeniu jest włączenie telewizji czy Facebooka. To zły pomysł! Po co zaśmiecać sobie głowę niepotrzebnymi informacjami? Lepiej posłuchaj zamiast tego muzyki lub porozmawiaj z kimś. Jeśli masz więcej czasu, możesz nawet poczytać!

Zimny prysznic

Orzeźwiający prysznic pobudzi Cię i poprawi krążenie krwi, korzystnie wpływając na kondycję skóry – zwłaszcza, jeśli będziesz polewać się na zmianę raz zimną, raz ciepłą wodą.

Śniadanie to podstawa

Pewnie słyszałeś to już wiele razy, ale nie zmienia to faktu, że jest to prawda! Pożywne śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Jeśli je ominiesz, spowolnisz swój metabolizm i będziesz podjadać w ciągu dnia. Wolisz rano pospać kilka minut dłużej? Przygotuj je dzień wcześniej!

Pamiętaj..

Dzięki tym prostym nawykom Twój poranek będzie pełen witalności. Nie musisz przy tym planować rewolucji! Znajdź wśród nich takie, które będą ci służyły – sprawiały przyjemność i dodawały energii, a następnie trzymaj się ich. :)

Liczba komentarzy

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do naszego newslettera i nie przegap żadnego wpisu!

img